Wedstrijd 03 februari 2024

Voorbeschouwing

Zaterdag 3 februari, tijd voor de vierde gemeentederby sinds afgelopen zomer. Telstar/Schoonderbeek 1 wist alle voorgaande wedstrijden te winnen van het eerste team van Sparta/Djops en gaat alles op alles zetten om hier een vierde overwinning aan toe te voegen. Mocht dit lukken, dan blijft Telstar/Schoonderbeek ongeslagen dit zaalseizoen en komt het kampioenschap weer een stukje dichterbij.
Voor Sparta/Djops is een overwinning ook erg welkom, gezien zij na een nipt verlies afgelopen zaterdag de tweede plaats hebben moeten afstaan aan Hellas ‘63. Een tweede plaats is belangrijk omdat deze, net als het behalen van de eerste plaats, recht geeft op promotie naar de eerste klasse in het komende zaalseizoen.

Bij de heenwedstrijd eerder dit seizoen was het een boeiende wedstrijd waarin Sparta gedurende de eerste helft op een 9-4 voorsprong kwam, die Telstar gelukkig voor de rust aardig wist recht te trekken tot 10-9. Uiteindelijk wist Telstar ruim te winnen met 16-24 door beter te verdedigen en een hoger rendement te schieten.Dit rendement hoopt Telstar deze wedstrijd weer te halen, zodat het publiek zich geen moment hoeft te vervelen.

Voordat Telstar 1 om 19:30 uur van start gaat, mag Telstar 2 het opnemen tegen Tempo 3 uit Alphen aan de Rhijn. Vorige week behaalde Telstar 2 een erg belangrijke overwinning, uit bij Victum, waardoor er nog zicht is op handhaving in de reserve 1e klasse. Om daadwerkelijk te handhaven heeft Telstar 2 zo veel mogelijk punten nodig, dus zal het team vandaag zo scherp als mogelijk aan de start van deze wedstrijd verschijnen. De vorige keer verloor Telstar 2 met slechts 1 punt verschil van Tempo, waardoor ook dit een spannende wedstrijd zal zijn. Dus gaat u maar vast op het puntje van uw stoel zitten voor een mooie korfbalavond.

Mocht Telstar/Schoonderbeek 1 winnen van Sparta/Djops en de daaropvolgende uitwedstrijd van hekkensluiter Rheko, dan kan de eerstvolgende thuiswedstrijd het kampioenschap worden binnengehaald tegen de huidige nummer 2 Hellas ‘63. We vragen u daarom zaterdagavond 2 maart vrij te houden in uw agenda, zodat de tribune in sporthal ‘De Slag’ volledig gevuld zal zijn en Telstar naar het kampioenschap te juichen!

Tot dan!

Standen selectie

Na de wedstrijden van Telstar 1 en 2 zal om 20:50 uur Telstar 3, onder leiding van scheidsrechter Dolf Smits, aantreden tegen Noviomagum 2. Blijft u gerust zitten om ook deze spelers aan te moedigen!