Wedstrijd 02 december 2023

Voorbeschouwing

Zaterdag 2 december mag Telstar/Schoonderbeek 1 weer aantreden in sporthal ‘De Slag’. De hoofdmacht kruist de degens met Rheko 1 uit Reden en het tweede team van Telstar neemt het op tegen Antilopen/Bloemendal Bouw 2. Telstar 1 speelt om 19:30 en Telstar 2 zal om 18:15 aantreden.

Speelronde 4 alweer in de zaal. Telstar 1 wist alle drie haar voorgaande wedstrijden winnend af te sluiten. Bij vlagen liet de ploeg erg goed korfbal zien. Hierdoor wisten de Hoevelakers in drie wedstrijden al éénenzeventig keer de gele mand te vinden. Daartegenover staan slechts drieëndertig tegendoelpunten wat het positieve doelsaldo brengt op +38. Hiermee bezetten zij de eerste plaats in de competitie. Het team, onder leiding van Maarten de Jong en Henk van Ginkel, laat een mooie stijgende lijn in het spel zien.

De tegenstander uit Rheden kent iets meer moeite in de competitie. Met slechts één punt uit de eerste drie duels vinden we hen terug op de voorlaatste plaats. Het is wel duidelijk dat Rheko strijd om handhaving in deze poule.

Ondanks dat kan Telstar het zich niet veroorloven om Rheko te onderschatten. Afgelopen weekend wist Rheko in de ‘dying seconds’ een punt te pakken tegen het nog ongeslagen DWS uit Kootwijkerbroek. Telstar haar enige doel zal dus zijn om te winnen.

Telstar 2 mag tegen Antilopen 2 aantreden. Beide ploegen bevinden zich in de onderste regionen van de competitie. De Hoevelakers op de voorlaatste plaats met één punt en Antilopen op een vijfde plek met twee punten. Allebei de teams zouden graag wat meer omhoog kijken en hierdoor zijn de punten voor beide ploegen erg belangrijk. Dat zou nog wel eens een hele spannende pot kunnen worden!

Zien we u dan!?

Standen selectie