Wedstrijd 18 november 2023

Voorbeschouwing

De eerste thuiswedstrijden van dit zaalseizoen voor de selectie van KV Telstar/Schoonderbeek. Het belooft een boeiende competitie te worden na het binnengehaalde kampioenschap voor Telstar/Schoonderbeek 1 op het veld, waarin het team groeide gedurende de competitie en het afsloot met drie overtuigende overwinningen. Deze reeks wil Telstar 1 graag voortzetten in de zaal en heeft het wederom de ambitie om kampioen te worden. Dit zal moeten gebeuren in een poule met een aantal ploegen uit de regio als DWS, Sparta Nijkerk en Revival wat tot meerdere streekderby’s zal leiden.

Tegen dat laatste team heeft Telstar 1 vorige week de zaalcompetitie mogen beginnen. Telstar bleek te sterk voor Revival uit Terschuur en haalde de eerste overwinning met 23-5 binnen. Dat lijkt een vliegende start, maar hoofdcoach Maarten de Jong ziet nog voldoende ruimte voor verbetering. Dus ook deze week heeft het team weer hard getraind om vandaag nog beter voor de dag te komen en de volgende overwinning binnen te slepen.

Deze zaterdag staat de volgende te winnen wedstrijd tegen Korfbal Club Doorn (KCD) op het programma. KCD wist vorige week nog meer te scoren dan Telstar. Het won hun eerste wedstrijd namelijk met 25-14 van Rheko. Wanneer beide teams de mand weer zo makkelijk weten te vinden is het te hopen dat scheidsrechter Dennis van Sluijs de tel niet kwijt zal raken.

Voordat om 19:30 uur het eerste team van Telstar zal starten, mag Telstar/Schoonderbeek 2 hun eerste thuiswedstrijd spelen tegen Victum uit Houten. Trainer en coach Hans Veldman kijkt met zijn team tevreden terug op de verloren wedstrijd tegen AW.DTV. Helaas konden zij niet winnen van de ervaren ploeg met onder andere oud Korfbal League spelers in Amsterdam. De gehele selectie van Telstar/Schoonderbeek gaat vandaag zijn best doen om 4 punten in Hoevelaken te houden onder luid gejuich vanaf de tribune.

We hopen dat uw gejuich ook volgende week om 16:20 uur mag klinken in sporthal Watergoor te Nijkerk, waar Telstar/Schoonderbeek het in de gemeentederby opneemt tegen Sparta. Telstar wist afgelopen veldseizoen al twee keer van hen te winnen en hoopt ook in de zaal te laten zien dat het de beste club van de gemeente Nijkerk is.

Mocht u wat meer kilometers willen maken bent u ook van harte welkom in Alphen aan den Rijn waar Telstar/Schoonderbeek 2 om 16:05 uur zal spelen tegen Tempo.

Zien we u dan!?

Standen selectie